Matury 2019

Egzaminy maturalne rozpoczęły się w tym roku w poniedziałek, 6 maja 2019. Pierwsze zadania egzaminacyjne maturzyści pisali z języka polskiego. Przydała się w tym roku znajomość dramatu A.Mickiewicza i „Dziady cz.III” oraz umiejętności interpretacyjne wiersza, które można było sprawdzić przy wyborze jednego z tematów.

Pisemny egzamin maturalny z języka polskiego w części podstawowej trwał 170 minut.

Oto zagadnienia z arkusza maturalnego:

Temat rozprawki argumentacyjnej dotyczył „Dziadów cz.III” .

Temat ICzym dla człowieka może być wolność – rozważ problem i uzasadnij swoje zdanie, odwołując się do podanego fragmentu „Dziadów cz.III” , całego dramatu A.Mickiewicza oraz wybranego tekstu kultury. 

Temat drugi sprawdzał umiejętność interpretacji wiersza:

Temat II: Zinterpretuj podany utwór. Postaw tezę interpretacyjną i ją uzasadnij.  Anna Świrsczyńska, „Samotność”.

Część pisemna matury z języka polskiego na poziomie rozszerzonym rozpoczęła się o godzinie 14.00, trwała 180 minut.

Tu tematy sformułowane były tak:

Temat I: Określ, jaki problem podejmuje Józef Tischner w podanym tekście. Zajmij stanowisko wobec rozwiązania przyjętego przez autora, odwołując się do tego tekstu oraz do innych tekstów kultury.

Temat II: Dokonaj interpretacji porównawczej podanych tekstów. Kazimiera Zawistowska „Chciałabym, z tobą poszedłszy…” i Bolesław Leśmian „Dusza w niebiosach”.

 

Egzamin pisemny z matematyki na poziomie podstawowym maturzyści pisali 7 maja, we wtorek. Z wypowiedzi abiturientów po egzaminie wnioskować należy, że zadania nie były bardzo trudne.

 

 

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter

Przeczytaj także:

Dzień Białej Laski

Dzień Białej Laski

15 października Szkolne Koło Wolontariatu uczestniczyło w zajęciach zorganizowanych przez Polski Związek Niewidomych. Z okazji obchodów Dnia Białej Laski, które miały miejsce

Dzień Nauczyciela

Dzień Edukacji Narodowej

Tegoroczne święto Edukacji Narodowej w naszej szkole-zupełnie inaczej. Zamiast akademii- zamiana ról- uczniowie stali się nauczycielami, a nauczyciele uczniami. Odwrócenie sytuacji na

Skip to content