informacja szkoły

Praga – intensywne zwiedzanie

Uczniowie klas drugich w czasie trzydniowej wycieczki do Wrocławia i Pragi w terminie 12-14.06.2017 pokonali  dwukrotnie dystans 584km, tyle kilometrów jest z Wałcza do stolicy Czech.

Dzień pierwszy

Program wyjazdu był bogaty, a zwiedzanie intensywne. We Wrocławiu zaczęliśmy od Afrykarium. Tu poznaliśmy róznorodność ekosytemów na Czarnym Kontynencie. Po bliskim kontakcie z przyrodą przyszedł czas na historię i sztukę w muzeum. Panorama Racławicka to ogromny panoramiczny obraz o tematyce batalistycznej, można powiedzieć, że z efektem 3D. Jest to pierwsze i jedyne zachowane do dziś polskie dzieło tego rodzaju. Olbrzymie malowidło (15x114m) powstało w ciągu zaledwie 9 miesięcy, między sierpniem 1893 a majem 1894. Pomysłodawcą Panoramy był znany lwowski malarz Jan Styka (1858-1925), który zaprosił do współpracy znakomitego batalistę Wojciecha Kossaka (1856-1942). Jeszcze tego samego dnia, wędrując po starym mieście z panią przewodnik, zwiedziliśmy Wrocław, gmach Uniwersytetu z Aulą Leopoldina, Wieżę Matematyków skąd rozpościera się wspaniały widok na miasto, Wydawnictwo Ossolineum, Ostrów Tumski. Zmęczeni przenocowaliśmy w hostelu.

Dzień drugi

Wczesna pobudka i już po 8 rano po śniadaniu byliśmy w drodze do stolicy Czech. Po Pradze oprowadzał nas przewodnik. Na początek Wzgórze Hradczany i piękna gotycka Katedra św. Wita. Ze wzgórza zamkowego na Hradczanach podziwiać można wspaniałe widoki na miasto. Słynna malownicza Złota Uliczka, tak często odwiedzana przez turystów, dała się poznać niestety tylko w tłumie zwiedzających. Praga jest podobno miastem bardziej popularnym ostatnio niż Wiedeń. Kolejne punkty warte do zobaczenia w Pradze to Most Karola, starówka i Ratusz z pieknym zegarem, który nie przerwanie działa od 1410 roku. Na koniec dnia posiłek w klimatycznej restauracji Stare Casy.

Dzień trzeci

Ostatni dzień miał przynieść kolejne atrakcje. Tym razem krajoznawczo-przyrodnicze. Przybylismy do miejscowości Adrsprach czyli Skalnego Miasta. W czasie pieszej wędrówki podziwialiśmy niezwykłe formy skalne zbudowane z piaskowca płytowego malowniczo i wspaniale wyrzeźbione przez naturę. Zachwycajace miejsce. Dodatkową przyjemnością była mozliwość przepłynięcia się tratwą po niewielkim górskim jeziorze. W późnych godzinach nocnych dotarliśmy do Wałcza.

Share on facebook
Share on google
Google+
Share on twitter

Przeczytaj także:

Szkolny Konkurs Kaligraficzny - I etap

Szkolny Konkurs Kaligraficzny

Kaligrafia, czyli sztuka pięknego pisania przeżywa dziś rozkwit. Ceni się obecnie umiejętność odręcznego ozdobnego pisania tekstów, np. zaproszeń czy życzeń. Sztuka ta

Wigilia klasowa IB

Czwartek był wyjątkowym dniem w naszej szkole. Odbyły się wigilie klasowe. Nasze wigilijne spotkanie  rozpoczął Pan Dyrektor z Panią Dyrektor, składając nam

Podsumowanie akcji "Szkoły pełne talentów"

Podsumowanie akcji „Szkoły Pełne Talentów”

W bieżącym roku szkolnym wzięliśmy udział w akcji „Szkoły Pełne Talentów”, której organizatorem była sieć sklepów „Lidl”.   Miło nam ogłosić, że  zebraliśmy